דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איטום גגות איכותי כמדד לשווי הנכס 

מאת    [ 11/07/2012 ]

מילים במאמר: 380   [ נצפה 1777 פעמים ]

איטום גגות איכותי כמדד לשווי הנכס

מרבית אזרחי ישראל אינם יודעים כי למעשה חשיבותה של איכות עבודות איטום גגות ביכולתו לקבוע את שווי הנכס למשך שנים רבות. בבואנו לרכוש דירה חדשה, בין שמדובר בפרויקט מגורים חדשני ובין שמדובר בדירה ישנה משופצת ואנו יודעים כי נרצה למכור את הדירה ביום מן הימים, חשוב מאד לברר את איכות איטום הגג שהתבצעה בבניין, ולא להסתפק בתשובה של וועד הבית.

גם אם אין בכוונתנו הרשמית למכור את הדירה בעוד מספר שנים, בדיקת איכות של איטום הגג תבטיח לנו ביטחון ויציבות, הימנעות מהוצאות מיותרות וכמובן – נזילות, רטיבויות ופטריות במהלך עונת החורף. חדירה של נוזלים לשכבות הפנימיות של הגג יכולה לפגוע ביציבותו לאורך זמן ולהוריד את שווי הנכס ביותר מ-50%, לכן בדיקה מקדימה שאל איכות האיטום תמנע מאיתנו חרטות מאוחרות.

היעדרו של גוף רשמי המפקח על עבודות איטום גגות כיום בארץ, תחרות גבוהה והיעדר אכיפה של חקיקה בתחום איטום גגות מקצועי מאפשר ל'חאפרים' רבים לבצע עבודות ברמה נמוכה, שלא לומר רשלנית, הגובות מחירים גבוהים מבעלי הבית, יחד עם עגמת נפש לא מבוטלת.

בעלי מקצוע רבים המבקשים לקצר תהליכי עבודה, לחסוך בהוצאות ולהעניק ללקוח את העצעת המחיר האטרקטיבית ביותר, עושים שימוש בחומרי איטום חסרי תו תקן רשמי שאינם מורשים בשימוש. אם לא די בכך, עבודות איטום חאפריות מתבצעות תוך דילוג על שלבי עבודה הכרחיים לביצוע איטום גגות איכותי. משמעו של הדבר, כי רבים מוותרים על שכבת איטום הגג המתווכת בין שכבת הבסיס לבין שכבת האיטום, ועבודה זו למעשה שוות ערך להיעדר ביצועה כליל, שכן שכבת האיטום תתקלף כעבור זמן קצר.

כמו כן, בעלי מקצוע לא מעטים אינם מתאימים בין שכבות האיטום השונות, מה שמבטיח את אחיזתם האחת בשניה למשך זמן רב. קיצור תהליכי עבודה כגון אלה, פוגע באוטמים המורשים בארץ מזה שנים רבות, גורם לדיירים רבים לשפוך כספים מיותרים על עבודות לא יעילות וליפול בפח של חאפרים.

כדי להימנע מאי נעימויות מאוחרות, כדי לא להוציא סכומי עתק וכדי לקבל שירות איטום גגות איכותי שיחזיק מעמד למשך שנים רבות, רצוי לבקש מבעל המקצוע תעודת 'אוטם מורשה' רשמית, להתעניין בניסיון שצבר וכן באופן העבודה עצמה, בחומרים בהם הוא משתמש ועוד. ניתן לקבל מידע מורחב באתרי האינטרנט השונים על חומרי האיטום האיכותיים יותר ופחות, על עמידותם הכללית ועל ההתאמה ביניהם. חשוב לא פחות מכך – לבקש תעודת אחריות רלוונטית על העבודה – למשך 5 שנים לכל הפחות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב